خريد بک لينک
home theater in Los Angeles
Hookah Shisha Tobacco
فلنج
Barabas Ropa de hombre

گوفايل
<-BloTitle->
<-BloText->

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

دانلود تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

خلاصه

اختلالات خلق دربرگیرنده گروه بزرگی از اختلالات روانی هستند که حالات خلقی پاتولوژیک
( خلق بالاتر و پایین تر از حد طبیعی)، اعمال نباتی وابسته به آنها و دیگر اختلالات روان حرکتی تصویر بالینی اصلی آنها را تشکیل می دهد. در این بین انواع افسردگی اختلالات خلق، خصوصا افسردگی اساسی، گروه بزرگی را شامل می شوند که ممکن است به صورت اپیزودهای منفرد و یا اپیزودهای راجعه متظاهر شوند. بیمارانی که خلق افسرده دارند با کاهش انرژی و علاقه به کار، اشکال در تمرکز، بی اشتهایی، احساس بی ارزشی یا گناه و افکار مرگ و خودکشی مواجه
می شوند که این امر باعث اضمحلال بخش عمده ای از قوای فکری و نیروی کارآمد جامعه
می گردد.

بررسی دانش آموزان به لحاظ اهمیت آن از نظر بنیادی و کاربردی مورد توجه بسیاری از روانشناسان، مشاوران و علمای تعلیم و تربیت و متخصصان بهداشت روانی و سایر افرادی که به نحوی با دانش آموزان سروکار دارند قرار گرفته است. با توجه به اینکه وضعیت روحی- روانی دانش آموزان امر مهمی در وضعیت تحصیلی آنان به شمار می آید به غایت یافته های این تحقیق می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات وابسته به تحصیل درمراکز آموزشی واقع گردد.

هدف از اجرای این تحقیق تعیین میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد و مقایسه آن با دانش آموزان سایر دبیرستانها می باشد. در این تحقیق 131
 دانش آموز سال سوم دبیرستان دخترانه و پسرانه تیزهوشان( گروه مورد) و 143 دانش آموز سال سوم دبیرستانهای دخترانه فاطمه مشکاه و پسرانه کیخسروی ( گروه شاهد) انتخاب شدند. در مجموع 274 دانش آموز به وسیله آزمون Beck مورد ارزیابی قرار گرفتند.

از میان 131 نفر گروه مورد 75 نفر(3/57%) و از میان 143 نفر گروه شاهد 77 نفر (9/53%) دچار افسردگی متوسط و شدید بودند که این اختلاف به وسیله chi-square آزمون گردید و با p-value = 0.932 این ارتباط معنی دار نشد یعنی از نظر شیوع افسردگی بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود ندارد. با بررسی میزان افسردگی بر حسب جنس، بعد خانوار، وضعیت مالی، شغل مادر و وضعیت زندگی با والدین نیز رابطه آماری معنی داری بین دو گروه بدست نیامد. این بدان معنی است که ما با این تعداد نمونه نتوانستیم ارتباطی از این حیث بین دو گروه مورد مطالعه مشاهده کنیم و دو گروه از نظر شیوع افسردگی تفاوتی ندارند.

 

مقدمه :

افسردگی یک سندرم و شامل مجموعه علایمی است که یک علت خاص را نمی توان برای آن پیدا کرد علایم این بیماری عبارتند از: افسرده بودن خلق و خوی در بیشتر روزها، کاهش آشکار علاقه و میل به هر نوع فعالیتی در زندگی، کاهش وزن، بی خوابی، خستگی و کاهش انرژی، احساس بی ارزشی و گناهکار بودن و کاهش تمرکز و تصمیم گیری و اندیشیدن به مرگ و خودکشی بدون داشتن طرحی برای آن.

این بیماری شایعترین بیماری روانی بعد از اضطراب می باشد با توجه به مواردی نظیر شیوع بالای ابتلا در دوره جوانی و ضربه های روحی عظیمی که به اطرافیان بیمار افسرده و جامعه وارد
می شود، غیرفعال شدن و کاهش کارآیی قشر عظیمی از نیروی فعال جامعه و تاثیر منفی بر دیگران و زیان اقتصادی و اجتماعی آن، نیاز به تحقیق در این مورد اهمیتی دوچندان دارد.

...

اگر پزشکی به وجود حمله افسردگی شک کند، اولین وظیفه او تعیین این مسئله است که آیا افسردگی یک قطبی است یا دوقطبی، یا این که در زمره 15%-10% از مواردی است که ثانویه به بیماری طبی عمومی یا سوء مصرف مواد می باشد. پزشکان همچنین باید خطر خودکشی را با پرسش مستقیم ارزیابی کنند زیرا بیماران اگر مجبور نباشند از صحبت کردن درمورد چنین افکاری اکراه دارند.

 اگر نقشه های اختصاصی برای خودکشی کشف شود، یا عوامل خطر قابل ملاحظه ای وجود داشته باشد( مثل سابقه قبلی اقدام به خودکشی، ناامیدی مفرط، بیماری طبی همزمان، سوء استفاده مواد یا انزوای اجتماعی). بیمار باید برای مراقبت فوری به متخصص روانپزشکی ارجاع شود. تقریبا15% از بیمارانی که بیماری افسردگیشان  درمان نشده باشد، اقدام به خودکشی خواهند کرد، و اکثر این بیماران در طول یک ماه قبل از مرگشان به جستجوی کمک از پزشک برمی آیند.

مطالعه فرهنگهای مختلف نشان داده که تظاهرات بیرونی افسردگی مختلف است، اما علائم اصلی مشابه اند. بروز افسردگی با افزایش سن، افزایش می یابد. بدون توجه به سن، شیوع اختلال در زنان تقریبا دوبرابر مردان است. قبلا اعتقاد براین بود که این تفاوت بروز در دو جنس بازتابی از عوامل اجتماعی- فرهنگی است. اما مطالعات طولی اخیر در مورد دوقلوها نشان دهنده آن است که در زنان بالغ آسیب پذیری نسبت به افسردگی عمده به میزان زیادی منشاء وراثتی دارد و اثر عوامل محیطی موقتی بوده و بر شیوع مادام العمر تاثیری ندارد ارتباط بین فشار روانی، حوادث منفی زندگی، وشروع حملات افسردگی نامشخص است. مطمئنا حوادث منفی زندگی می تواند افسردگی را تسریع نموده و در بروز آن سهیم باشد اما خود افسردگی می تواند منبع تجارب پرفشار (stressful) باشد.

دانلود تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد





امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد ,

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

دانلود تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

خلاصه

اختلالات خلق دربرگیرنده گروه بزرگی از اختلالات روانی هستند که حالات خلقی پاتولوژیک
( خلق بالاتر و پایین تر از حد طبیعی)، اعمال نباتی وابسته به آنها و دیگر اختلالات روان حرکتی تصویر بالینی اصلی آنها را تشکیل می دهد. در این بین انواع افسردگی اختلالات خلق، خصوصا افسردگی اساسی، گروه بزرگی را شامل می شوند که ممکن است به صورت اپیزودهای منفرد و یا اپیزودهای راجعه متظاهر شوند. بیمارانی که خلق افسرده دارند با کاهش انرژی و علاقه به کار، اشکال در تمرکز، بی اشتهایی، احساس بی ارزشی یا گناه و افکار مرگ و خودکشی مواجه
می شوند که این امر باعث اضمحلال بخش عمده ای از قوای فکری و نیروی کارآمد جامعه
می گردد.

بررسی دانش آموزان به لحاظ اهمیت آن از نظر بنیادی و کاربردی مورد توجه بسیاری از روانشناسان، مشاوران و علمای تعلیم و تربیت و متخصصان بهداشت روانی و سایر افرادی که به نحوی با دانش آموزان سروکار دارند قرار گرفته است. با توجه به اینکه وضعیت روحی- روانی دانش آموزان امر مهمی در وضعیت تحصیلی آنان به شمار می آید به غایت یافته های این تحقیق می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات وابسته به تحصیل درمراکز آموزشی واقع گردد.

هدف از اجرای این تحقیق تعیین میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد و مقایسه آن با دانش آموزان سایر دبیرستانها می باشد. در این تحقیق 131
 دانش آموز سال سوم دبیرستان دخترانه و پسرانه تیزهوشان( گروه مورد) و 143 دانش آموز سال سوم دبیرستانهای دخترانه فاطمه مشکاه و پسرانه کیخسروی ( گروه شاهد) انتخاب شدند. در مجموع 274 دانش آموز به وسیله آزمون Beck مورد ارزیابی قرار گرفتند.

از میان 131 نفر گروه مورد 75 نفر(3/57%) و از میان 143 نفر گروه شاهد 77 نفر (9/53%) دچار افسردگی متوسط و شدید بودند که این اختلاف به وسیله chi-square آزمون گردید و با p-value = 0.932 این ارتباط معنی دار نشد یعنی از نظر شیوع افسردگی بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود ندارد. با بررسی میزان افسردگی بر حسب جنس، بعد خانوار، وضعیت مالی، شغل مادر و وضعیت زندگی با والدین نیز رابطه آماری معنی داری بین دو گروه بدست نیامد. این بدان معنی است که ما با این تعداد نمونه نتوانستیم ارتباطی از این حیث بین دو گروه مورد مطالعه مشاهده کنیم و دو گروه از نظر شیوع افسردگی تفاوتی ندارند.

 

مقدمه :

افسردگی یک سندرم و شامل مجموعه علایمی است که یک علت خاص را نمی توان برای آن پیدا کرد علایم این بیماری عبارتند از: افسرده بودن خلق و خوی در بیشتر روزها، کاهش آشکار علاقه و میل به هر نوع فعالیتی در زندگی، کاهش وزن، بی خوابی، خستگی و کاهش انرژی، احساس بی ارزشی و گناهکار بودن و کاهش تمرکز و تصمیم گیری و اندیشیدن به مرگ و خودکشی بدون داشتن طرحی برای آن.

این بیماری شایعترین بیماری روانی بعد از اضطراب می باشد با توجه به مواردی نظیر شیوع بالای ابتلا در دوره جوانی و ضربه های روحی عظیمی که به اطرافیان بیمار افسرده و جامعه وارد
می شود، غیرفعال شدن و کاهش کارآیی قشر عظیمی از نیروی فعال جامعه و تاثیر منفی بر دیگران و زیان اقتصادی و اجتماعی آن، نیاز به تحقیق در این مورد اهمیتی دوچندان دارد.

...

اگر پزشکی به وجود حمله افسردگی شک کند، اولین وظیفه او تعیین این مسئله است که آیا افسردگی یک قطبی است یا دوقطبی، یا این که در زمره 15%-10% از مواردی است که ثانویه به بیماری طبی عمومی یا سوء مصرف مواد می باشد. پزشکان همچنین باید خطر خودکشی را با پرسش مستقیم ارزیابی کنند زیرا بیماران اگر مجبور نباشند از صحبت کردن درمورد چنین افکاری اکراه دارند.

 اگر نقشه های اختصاصی برای خودکشی کشف شود، یا عوامل خطر قابل ملاحظه ای وجود داشته باشد( مثل سابقه قبلی اقدام به خودکشی، ناامیدی مفرط، بیماری طبی همزمان، سوء استفاده مواد یا انزوای اجتماعی). بیمار باید برای مراقبت فوری به متخصص روانپزشکی ارجاع شود. تقریبا15% از بیمارانی که بیماری افسردگیشان  درمان نشده باشد، اقدام به خودکشی خواهند کرد، و اکثر این بیماران در طول یک ماه قبل از مرگشان به جستجوی کمک از پزشک برمی آیند.

مطالعه فرهنگهای مختلف نشان داده که تظاهرات بیرونی افسردگی مختلف است، اما علائم اصلی مشابه اند. بروز افسردگی با افزایش سن، افزایش می یابد. بدون توجه به سن، شیوع اختلال در زنان تقریبا دوبرابر مردان است. قبلا اعتقاد براین بود که این تفاوت بروز در دو جنس بازتابی از عوامل اجتماعی- فرهنگی است. اما مطالعات طولی اخیر در مورد دوقلوها نشان دهنده آن است که در زنان بالغ آسیب پذیری نسبت به افسردگی عمده به میزان زیادی منشاء وراثتی دارد و اثر عوامل محیطی موقتی بوده و بر شیوع مادام العمر تاثیری ندارد ارتباط بین فشار روانی، حوادث منفی زندگی، وشروع حملات افسردگی نامشخص است. مطمئنا حوادث منفی زندگی می تواند افسردگی را تسریع نموده و در بروز آن سهیم باشد اما خود افسردگی می تواند منبع تجارب پرفشار (stressful) باشد.

دانلود تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد





امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد ,

تاريخ : 29 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
طرح توجیهی احداث مولد مقیاس کوچک با قابلیت CHP به ظرفیت 5 مگاوات

طرح توجیهی احداث مولد مقیاس کوچک با قابلیت CHP به ظرفیت 5 مگاوات

دانلود طرح توجیهی احداث مولد مقیاس کوچک با قابلیت CHP به ظرفیت 5 مگاوات

طرح توجیهی احداث مولد مقیاس کوچک با قابلیت CHP به ظرفیت 5 مگاوات
دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2629 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 136

طرح توجیهی احداث مولد مقیاس کوچک با قابلیت CHP به ظرفیت 5 مگاوات

دارای فرمت PDF می باشد. 

مفصل و با تمام جزئیات – بسیار کامل و مرتب 

مناسب برای شروع یک کسب و کار 

مناسب جهت ارائه به دانشگاه به عنوان پروژه درسی 

نگارش طرح توجیهی یک طرح کسب و کار خوب باید مانند یک داستان، گویا و واضح باشد و باید اهداف کسب و کار را به صورت موجز و کامل بیان کرده و راه رسیدن به آنها را نیز مشخص نماید. به‌گونه‌ای که سرمایه‌گذاران (دست‌اندرکاران کسب و کار) دقیقاً مفهوم را متوجه شده و خودشان نیز راغب به خواندن و درک دیگر بخش‌ها گردند. 

طرح توجیهی در واقع سندی آماده ارائه می باشد که در آن نحوه برآورد سود و زیان و سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و نقطه سر به سر، بازدهی سرمایه، دوره برگشت سرمایه و ... بیان خواهد شد.

دانلود طرح توجیهی احداث مولد مقیاس کوچک با قابلیت CHP به ظرفیت 5 مگاوات





امتیاز :


طبقه بندی: ،
طرح توجیهی احداث مولد مقیاس کوچک با قابلیت CHP به ظرفیت 5 مگاوات ,

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

دانلود تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد

خلاصه

اختلالات خلق دربرگیرنده گروه بزرگی از اختلالات روانی هستند که حالات خلقی پاتولوژیک
( خلق بالاتر و پایین تر از حد طبیعی)، اعمال نباتی وابسته به آنها و دیگر اختلالات روان حرکتی تصویر بالینی اصلی آنها را تشکیل می دهد. در این بین انواع افسردگی اختلالات خلق، خصوصا افسردگی اساسی، گروه بزرگی را شامل می شوند که ممکن است به صورت اپیزودهای منفرد و یا اپیزودهای راجعه متظاهر شوند. بیمارانی که خلق افسرده دارند با کاهش انرژی و علاقه به کار، اشکال در تمرکز، بی اشتهایی، احساس بی ارزشی یا گناه و افکار مرگ و خودکشی مواجه
می شوند که این امر باعث اضمحلال بخش عمده ای از قوای فکری و نیروی کارآمد جامعه
می گردد.

بررسی دانش آموزان به لحاظ اهمیت آن از نظر بنیادی و کاربردی مورد توجه بسیاری از روانشناسان، مشاوران و علمای تعلیم و تربیت و متخصصان بهداشت روانی و سایر افرادی که به نحوی با دانش آموزان سروکار دارند قرار گرفته است. با توجه به اینکه وضعیت روحی- روانی دانش آموزان امر مهمی در وضعیت تحصیلی آنان به شمار می آید به غایت یافته های این تحقیق می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات وابسته به تحصیل درمراکز آموزشی واقع گردد.

هدف از اجرای این تحقیق تعیین میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد و مقایسه آن با دانش آموزان سایر دبیرستانها می باشد. در این تحقیق 131
 دانش آموز سال سوم دبیرستان دخترانه و پسرانه تیزهوشان( گروه مورد) و 143 دانش آموز سال سوم دبیرستانهای دخترانه فاطمه مشکاه و پسرانه کیخسروی ( گروه شاهد) انتخاب شدند. در مجموع 274 دانش آموز به وسیله آزمون Beck مورد ارزیابی قرار گرفتند.

از میان 131 نفر گروه مورد 75 نفر(3/57%) و از میان 143 نفر گروه شاهد 77 نفر (9/53%) دچار افسردگی متوسط و شدید بودند که این اختلاف به وسیله chi-square آزمون گردید و با p-value = 0.932 این ارتباط معنی دار نشد یعنی از نظر شیوع افسردگی بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود ندارد. با بررسی میزان افسردگی بر حسب جنس، بعد خانوار، وضعیت مالی، شغل مادر و وضعیت زندگی با والدین نیز رابطه آماری معنی داری بین دو گروه بدست نیامد. این بدان معنی است که ما با این تعداد نمونه نتوانستیم ارتباطی از این حیث بین دو گروه مورد مطالعه مشاهده کنیم و دو گروه از نظر شیوع افسردگی تفاوتی ندارند.

 

مقدمه :

افسردگی یک سندرم و شامل مجموعه علایمی است که یک علت خاص را نمی توان برای آن پیدا کرد علایم این بیماری عبارتند از: افسرده بودن خلق و خوی در بیشتر روزها، کاهش آشکار علاقه و میل به هر نوع فعالیتی در زندگی، کاهش وزن، بی خوابی، خستگی و کاهش انرژی، احساس بی ارزشی و گناهکار بودن و کاهش تمرکز و تصمیم گیری و اندیشیدن به مرگ و خودکشی بدون داشتن طرحی برای آن.

این بیماری شایعترین بیماری روانی بعد از اضطراب می باشد با توجه به مواردی نظیر شیوع بالای ابتلا در دوره جوانی و ضربه های روحی عظیمی که به اطرافیان بیمار افسرده و جامعه وارد
می شود، غیرفعال شدن و کاهش کارآیی قشر عظیمی از نیروی فعال جامعه و تاثیر منفی بر دیگران و زیان اقتصادی و اجتماعی آن، نیاز به تحقیق در این مورد اهمیتی دوچندان دارد.

...

اگر پزشکی به وجود حمله افسردگی شک کند، اولین وظیفه او تعیین این مسئله است که آیا افسردگی یک قطبی است یا دوقطبی، یا این که در زمره 15%-10% از مواردی است که ثانویه به بیماری طبی عمومی یا سوء مصرف مواد می باشد. پزشکان همچنین باید خطر خودکشی را با پرسش مستقیم ارزیابی کنند زیرا بیماران اگر مجبور نباشند از صحبت کردن درمورد چنین افکاری اکراه دارند.

 اگر نقشه های اختصاصی برای خودکشی کشف شود، یا عوامل خطر قابل ملاحظه ای وجود داشته باشد( مثل سابقه قبلی اقدام به خودکشی، ناامیدی مفرط، بیماری طبی همزمان، سوء استفاده مواد یا انزوای اجتماعی). بیمار باید برای مراقبت فوری به متخصص روانپزشکی ارجاع شود. تقریبا15% از بیمارانی که بیماری افسردگیشان  درمان نشده باشد، اقدام به خودکشی خواهند کرد، و اکثر این بیماران در طول یک ماه قبل از مرگشان به جستجوی کمک از پزشک برمی آیند.

مطالعه فرهنگهای مختلف نشان داده که تظاهرات بیرونی افسردگی مختلف است، اما علائم اصلی مشابه اند. بروز افسردگی با افزایش سن، افزایش می یابد. بدون توجه به سن، شیوع اختلال در زنان تقریبا دوبرابر مردان است. قبلا اعتقاد براین بود که این تفاوت بروز در دو جنس بازتابی از عوامل اجتماعی- فرهنگی است. اما مطالعات طولی اخیر در مورد دوقلوها نشان دهنده آن است که در زنان بالغ آسیب پذیری نسبت به افسردگی عمده به میزان زیادی منشاء وراثتی دارد و اثر عوامل محیطی موقتی بوده و بر شیوع مادام العمر تاثیری ندارد ارتباط بین فشار روانی، حوادث منفی زندگی، وشروع حملات افسردگی نامشخص است. مطمئنا حوادث منفی زندگی می تواند افسردگی را تسریع نموده و در بروز آن سهیم باشد اما خود افسردگی می تواند منبع تجارب پرفشار (stressful) باشد.

دانلود تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد





امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد ,

تاريخ : 29 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
مقاله شباهت و تفاوت شیطانی

مقاله شباهت و تفاوت شیطانی

دانلود مقاله شباهت و تفاوت شیطانی

مقاله شباهت و تفاوت شیطانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

مقاله شباهت و تفاوت شیطانی

چکیده بخشهایی از متن:

همان گونه كه گفته شد فرآیند نامیدن در جهت هر چه دقیق كردن طبقه بدی هاست آنان كه به هم شبیه ترند در یك دسته قرار می‌گیرند و باز با لحاظ كردن مجدد شباهت های ریزتر، دسته هاو طبقات دیگر از این طبقه جدا می‌شوند اما این دقت تا كجا پیش می‌رود تا زمانی كه به خویش باز گردد یعنی به توده ای مملو از تفاوت ها نوعی بازگشت به تفاوت ها رسیدن به چیزهایی كه شبیه تر از خودبه خودند رسیدن به دنیای وانمایی ها. با شدت بخشیدن به فرآیند ها نامیدن به نوعی بی شكلی پیشینی و ما قبل طبقه بندی بر می گردیم.

تفاوت ها بر مبنای گون (مزیت) ساخته می‌شوند. هر تفاوتی نوعی جلوگیری از گول (فریب) و افتادن به دام این همانی و شباهت هاست. از این رو دو چیز شبیه به هم از آن جا كه در بردارنده تا گول (ضریب) بزرگ تری در همان انگاری آنها هستند در بردارنده تفاوتی بنیادی ترند.

نامیدن نوعی فرآیند همان انگاری است كه بر مبنای شباهت كار می‌كند، زیرا در حال هویت یابی و گنجاندن هر چیز تازه در حالی از پیش موجود از پیش مفروض است. نامیدن در پی بررسی این مطلب است كه این چیز به كدام طبقه یا گروه شبیه تر بوده و در چه دسته ای می گنجد. در برابر آن چه در نام گذاری اتفاق می افتد بر مبنای تفاوت و نیاز برای خلق دال های جدید است. هر چیزی و هر اتفاقی اتفای جدید و متفاوت از سایر اتفاق ها است كه مشابهی برای آن یافت نمی‌شود.

شباهت ها تنها بر مبنای تفاوت ها می توانند ساخته شوند حركت از شباهت به سوی تفاوت یا از تفاوت به سوی شباهت در كل حركتی به رروی دایره بازگشت جاویدان است . اصل قرار دادن هر یك به منزله نقطه شروعی برای حركت خطی در جهت رسین به دیگری افتادن در دام باز نمایی تاریخ فعلی یعنی به آن گونه ای است كه اتفاق می افتد.

...

جایگاه فوكو وبودریار

به طور مشهود نامیدن (فرآیندهای نامیدن) مبنای تحلیل فوكویی در آثار اولیه و موسوم به دیرینه شناسی او قرار می‌گیرند. فوكو از نامیده شدن هایی به نام های دیوانه، بیمار، میستریك، نا به هنجار و … یاد می‌كند. فوكو به دیرینه شناسی نامیدن هایی می پردازد چرا و چگونه دیوانگی مورد توجه قرار گرفت و چگونه گفتمان هایی در جهت پیگیری آن سامان یافتند. همان طوری كه می‌دانیم فوكو روش دیرینه شناسی را به نفع روش تبار شناسی به كنار می گذارد. تبار شناسی فوكویی ابزاری قوی تر در جهت ردیابی چنین فرایندهایی است با این تفاوت كه اولاً چنین فرایندهایی را دیگر صرفاً به اشكال گفتمانی مربوط ندانست بلكه آن را به سوی تن مارویت تن و بررسی سایر اشكال غیر گفتمانی كشاند. و ثانیاً پر رنگ كردن نقش رخ دادها و نگاه به آنها به مثابة آن چه یك فرآیند را بر می‌سازد.

...

نام گذاری و نامیدن

نیوتن قانون جاذبه را كشف كرد فلمینگ پنی سیلین را كشف كرد. رنسانس، انسان را كشف كرد روشنگری آزادی را كشف كرد، دكارت خودش را كشف كرداما پس نیوتن فلمینگ، رنسانس، روشنگری و دكارت را چه كسی كشف كرد؟ احتمالاً پدرها و مادرهایشان پدر و مادر نیوتن فلیمینگ و دكارت با اندكی تسامح اخلاقی و رفع بدبینی های متداول یافتی هستند؛ اما پدر و مادر روشنگری و رنسانس كیست كیست؟ آیا پنی سیلین فرزند فلمینگ و قانون جاذبه فرزند نیوتن و دكارت فرزند خویش است؟

نام گذاری تفریح خوبی است اما در مقابل آن نامیدن بازی كسل كننده ای است. نام گذاری عملی نو و منحصر به فرد سات در حالی كه نامیدن (نامیده شدن) حاصل تكرار است. نام گذاری در فضایی از تفاوت ها سر بر می آورد خود نوعی متفاوت سازی است ارائه دنیایی در وارنی تازه این تفاوت نه در ساخت نوشتاری و نه در ساخت گفتاری؛ بلكه در ساخت وجود مادی صورت می بندد. نام گذاری نوعی جعل است، جعل واژگانی برای هستی هایی كه هنوز توسط زبان كشف نشده اند. نوعی وارد ساختن اشیاء در عرصه بازی هستی ها است.

نام گذاری صرفاً بر اشیاء صورت نمی گیرد، بر حالات بر روحیات بر تمنیات بر انتزاعیات نیز صورت می بندد این نوع نام گذاری نوعی مادی سازی این تمایلات است. نوعی شی ای سازی زبانی كه ناگزیر اتفاق می افتد.

دانلود مقاله شباهت و تفاوت شیطانی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله شباهت و تفاوت شیطانی ,

تاريخ : 29 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق ترس در کودکان

تحقیق ترس در کودکان

دانلود تحقیق ترس در کودکان

تحقیق ترس در کودکان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 83 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

تحقیق ترس در کودکان

فهرست :

1- ترس در کودکان............................................ 1

2-ترس از تاریکی............................................. 3

3- استفاده بر تقویت کنندها.................................. 3

4-پاداش مخصوص............................................... 4

5-ترس كودكان................................................ 4

6-آیا ترس بی اساس به سطح ورشد کودک اثر دارد................. 5

7- چگونگی بر خورد با ترس کودکان............................. 6

8- مقابله با ترسهای بی اساس................................. 7

9- روشهای کسب آرامش......................................... 8

10- بچه ها از چه چیزهایی می ترسند؟.......................... 8

11- هراس های شبانگاهی....................................... 9

12- با ترس مقابله كنید...................................... 10

13-كودك و ترس از هیولا و تاریكی ............................. 11

14-بچه ای كه از هیولا می ترسد................................ 11

15-كودكی كه از تاریكی می ترسد............................... 12

16- خواب بد................................................. 12

17- ترس از شب............................................... 14

18-كودك نگران............................................... 14

19- ترس و اضطراب در کودکان.................................. 17

20- چگونگی بوجود آمدن ترس در كودكان......................... 18

21-ترس های مفید و ترس های مخرب.............................. 19

22- روشهای ازمیان بردن ترس.................................. 20

23- اضطراب و عوامل ایجاد كننده آن........................... 21

24- وسائل دفاعی مقابله با اضطراب............................ 22

25- عواملی كه باعث اضطراب در دانش آموزان می شود................................. 22

26- اثرات نگرانی بر كودكان را می توان به عوامل زیر نسبت داد: 22

27- چرا كودكان از تاریكی می ترسند؟.......................... 23

28- نتیجه گیری وخلاصه ....................................... 25

29- منابع .................................................. 27

 :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

ترس در کودکان :

برخی كودكان هیچگاه بطور جدی معنای ترس را درك نمی كنند، اما بسیاری از آنها با مجموعه ای از تجربه های ترسناك در طول زندگی شان روبه رو می شوند. آنها از افراد غریبه، تاریكی، حیوانات، طوفان، توالت، مكانهای بسته، مرگ یا هر چیز جدید یا متفاوتی می ترسند. این گونه ترسها در برخی سنین یا دوره هایی خاص تشدید می شوند، مثلاً ترس از زلزله كه در بعضی دوران زندگی كودك رخ می دهد، بیشتر ناشی از این است كه كودك احساس می كند مبادا والدینش را از دست دهد، یا خودش بمیرد.

ترس از مرگ، یكی از ترسهای معمول در كودكان به شمار می رود و ممكن است به صورت اضطراب شدید از تنها ماندن، ناتوانی در به خواب رفتن، یا صحبت همیشگی درباره مرگ تظاهر پیدا كند. در 5 یا 6 سالگی، بیشتر كودكان سئوالاتی درباره مرگ می پرسند، اما از آنجا كه مفهوم چرخه زندگی را به طور كامل درك نكرده اند، مرگ را مرتبط با پیری می دانند و خود را در خطر نمی بینند. در 7 سالگی مشكوك می شوند كه مرگ فقط به پیرمردان و پیرزنان اختصاص ندارد و برای آنها نیز محتمل است. در نتیجه این سن بیشتر سئوالاتشان درباره بیماری ها و عوارض آنها متمركز می شود. بیشتر كودكان 9 یا 10 ساله انتظار دارند پاسخ سئوالات خود را به طور دقیق دریافت كنند. ما نباید واقعیت ها را از فرزندان مان مخفی كنیم؛ حتی واقعیت تلخی چون مرگ را بنابراین وقتی فرزند 4 ساله شما می پرسد عمه وقتی مرد كجا رفت از پاسخهای پیچیده خودداری كنید. پاسخ شما می تواند براساس و اعتقادات مذهبی استوار باشد. برای نمونه می توانید از این پاسخ ساده استفاده كنید رفت به دنیای دیگه، پیش خدا از واژه های مناسب استفاده كنید از به كار بردن واژه هایی مانند كشته شدن یا مردن خودداری نكنید، زیرا كودك معنی آنها را درك می كند. روی زندگی تمركز كنید. پس از آنكه به كودك اجازه دادی احساس خود را بیان كند و پاسخ سئوالاتش را بگیرد، روی زندگی و زنده بودن تمركز كنید درباره روشهای سالم زندگی كه موجب طول عمر می شود، بحث كنید. برای مثال، تغذیه صحیح، معاینات پزشكی مرتب، ورزش منظم و غیره. چرخه زندگی را برای كودك شرح دهید. بهترین راه برای افزایش آگاهی كودك درباره مرگ، درك زندگی است. اگر فرزندتان به سن مناسب رسیده است، اجازه دهید گیاهی را بكارد و مراحل مختلف حیات را مشاهده كند.

...

ترس از شب

ممكن است كودك شما مثل بسیاری از بچه های دیگر شب ها احساس ترس و اضطراب  كند؛ این ترس به سن او و مرحله رشد احساسی و جسمی او بستگی دارد و همین طور هم كه بزرگتر می شود با انواع مختلفی از تنشها مواجه می گردد. او باید یاد بگیرد وقتی كه او را با پرستار و یا در مهدكودك و یا مكان بازی تنها می گذارید صبور باشد و بپذیرد كه شب ها جدا از شما بخوابد. همچنین باید بیاموزد كه رفتار خود و همین طور ادرار و مدفوع و احساسات خشم و حسادت و تهاجم را كنترل كند. كودك درباره موضوعاتی از قبیل مرگ، خدا، بهشت و جهنم تفكر می كند و دچار ترس و نگرانی می شود. به زودی در می یابد كه والدین برای او آرزوهایی دارند و می ترسد كه از عهده آنها بر نیاید .

كودك نگران

كودك در هر مرحله از رشد كه باشد، حوادث خاصی ممكن است در او ایجاد نگرانی بكند، به عنوان مثال وقتی او بازی های گروهی و یا رفتن به مهدكودك را آغاز كند برای مدتی ممكن است جدایی از والدین او را نگران كند. ممكن است برای ترك ما در طول روز و شب و یا برای رفتن به رختخواب به طور جداگانه از خود تمایلی نشان ندهد و اگر شما بیمار شوید احساس تقصیر كند و فكر كند كه  كلمات پرخاشگرانه ی او این بیماری را در شما ایجاد كرده است. زمانیكه می خواهیم به كودك دستشویی رفتن را یاد بدهیم دوره دیگری از نگرانی را در او مشاهده می كنیم . او دائماً می ترسد كه مبادا نتواند خود را كنترل كند. حتی گاهی اوقات هول شده و شلوارش را خیس می كند و چون دوست دارد كه شما را هم خوشحال كند می ترسد كه شاهد ناراحتی و نارضایتی شما باشد. در بسیاری از بچه های نوپا این هیجانات در شب اوج می گیرد و رفتن به سوی رختخواب به معنای كنترل هیجانات است.

دیدن فیلم یا برنامه وحشتناك برای بچه های بزرگتر زنگ خطر است. كودك 5-6 ساله ممكن است از دیدن صحنه بچه دزدی و یا پرخاشگری كودك در مقابل والدین به شدت آشفته شود. چنین صحنه هایی برای كودك كاملاً واقعی به نظر می آید. همه كودكان تخیلات پرخاشگرانه دارند و تا حدودی نسبت به آن احساس گناه میكنند. مواردی از قبیل بیماری، اختلافات خانوادگی، جدائی، طلاق،‌ اعتیاد و مرگ و میر باعث ایجاد تشویش، نگرانی، احساس گناه و ترس در هر سنی از زندگی كودك میشوند. در شب كودك از كنترل دنیای پیرامونش مأیوس میشود، زیرا نمیتواند به طور مداوم محیط اطراف و تخیلات ناشی از احساسات خود را كنترل كند و همین وضعیت باعث بروز ترس در او میشود. جوانان هم به خاطر این كه تغییرات احساسی و جسمی سریع و دوران بلوغ را پشت سر گذاشته و از كودكی به بزرگسالی می رسند، نگرانی های اساسی را متحمل می شوند. آنها به آینده ، امتحانات ،‌ شغل ، پول می اندیشند و با فشارها و تمایلات  شخصی زیادی مواجه و گاهی ناگزیر می شوند با معیارهای خانوادگی در برخوردهای اخلاقی مخالفت كنند و ممكن است نظامهای ارزشی جدید را پایه گذاری كرده و ارزش های قدیمی را كنار بگذارند و تصور كنند كه والدین آنها دیگر تكیه گاه مناسبی نیستند ، و یا به طور كل حمایت والدین خود را  رد كنند .

دانلود تحقیق ترس در کودکان





امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق ترس در کودکان ,

تاريخ : 29 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
تحقیق قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اكستازی)

تحقیق قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اكستازی)

دانلود تحقیق قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اكستازی)

تحقیق قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اكستازی)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

تحقیق قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اكستازی)

فهرست:

مقدمه................................

قرص های شادی آور در ایران............

تاریخچه..............................

مصاحبه...............................

هشدار X سرفصل جدید تاریخ اعتیاد در ایران  

تجربه ایی جدید در ایران..............

مواد خطرناك صنعتی....................

عوارض پیامدهای اكستازی...............

آمارگیری.............................

نتیجه گیری  

========================

مقدمه:

متاسفانه داروهایی كه با عنوان نشاط آور عرضه می شوند و انرژی فوق العاده همراه با شادی كاذب در افراد ایجاد می كنند، برای انسان زایدآور هستند و سلامتشان را به خطر می اندازند.

سنین جوانی خود به خود مملو از انرژی و شادی طبیعی است كه خداوند در جوانان گذاشته و هرچیز مصنوعی باعث افزایش انرژی شود زاید است و عوارض بسیار خطرناكی دارد؛ بخصوص داروها كه با كمی افزایش سم تبدیل می شوند و می‌بایست كاملاً از این كار پرهیز شود. متاسفانه سازندگان و توزیع كنندگان این نوع مواد خیلی ساده جوانان را هدف قرار می دهند و از سادگی آنها استفاده می كنند و آن مواد را در اختیار آنها قرار می دهند. آمار به دست آمده حاكی از آن است كه افراد بالای 30 سال بندرت دنبال این نوع داروها می روند و بیشتر برخی جوانان زیر 30 سال در كشور ما، مصرف كنندگان این داروها شده اند. فراموش نكنیم بیش از 45 درصد جمعیت كشور را جوانان تشكیل می دهند و با یك مطالعه مناسب بوضوح در می یابیم آمار و ارقام بزهكاری و اعمال خلاف عفت عمومی ناشی از مصرف این گونه مواد در كشور ما به شدت بالا رفته، محاكم دادگستری و دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اجتماعی بهترین مرجع برای بررسی این موضوع هستند.

وجود چنین موادی سبب بی پروایی و شدت شهوات نفسانی می شود و مسوولان مملكتی در این زمینه باید تدابیر پیشگیرانه اتخاذ كنند. این داروها تماماً وارداتی است و افراد سودجو و بی توجه به عوارض جسمانی این داروها، از طرق مختلف اقدام به ورود و توزیع آنها می كنند. این داروها به هیچ وجه مجاز به توزیع در سیستم دارویی رسمی كشور و داروخانه های موجود در ایران نیستند و چنانچه هر از گاه این مراكز ادام به خرید و توزیع آن كنند و مرتكب خلاف شوند، می توان آنها را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

ضرورت دارد برای جلوگیری از توزیع احتمالی این داروها از سوی مراجع رسمی مجازات سنگین در نظر گرفته و به همگان اعلام شود. باید توجه داشت این قبیل داروها را شركتهای تولید كننده فقط به این منظور تولید نمی كنند و بیشتر برای درمان بیماری های خاصی كه در جوامع آنها وجود دارد، تولید می شود و اثرات نشاط آور، گاه از عوارض ثانویه این داروهاست.

به عنوان مثال، وقتی داروی ماینوكسیدیل را برای فشار خون تولید و عرضه كردند، پس از 2 سال اول متوجه شدند سبب رویش بیش از اندازه موهای بدن می شود، بنابراین آنها از این داروها كه ابتدا به صورت قرص و آمپول تولید می شد، بنابراین آنها از این دارو كه ابتدا به صورت قرص و آمپول تولید می شد، محلول های موضعی مخصوص برای موی سر تولید كردند كه در حال حاضر یكی از موثرترین داروهای رشد موی سر هستند. پس اگر قرار بود داروهای نشاط آور را فقط برای آثار شادی افزایی و افزایش انرژی و حركت جسمی تولید كنند، قدر مسلم مسوولان دارویی كشور تولید كننده، از صدور مجوزهای مربوطه خودداری می كردند و وجود چنین داروهایی را ضروری نمی دانستند.

...

قرص‌های شادی آور در ایران:

متاسفانه این روزها جمعی از نوجوانان و جوانان كه اكثراً زیر 20 سال سن دارند در اثر بی اطلاعی به مصرف قرص های توهم زا (اكستازی از مشتقات آمفتامین ها) كه در اشكال گوناگون (آدامس، كپسول، پودر و آمپول) موجود است، رو آورده اند و نباید فراموش كرد آمفتامین ها گروهی از داروها هستند كه از نظر ساختمانی با ناقلهای عصبی نوراپی توین و دوپامین مربوط بوده و تحت عنوان داروهای محرك سیستم عصبی مركزی نیز معروف می باشند كه بالطبع مصرف آن اثرات جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

علیرغم آنكه مصرف این موارد اغلب برای بهبودی كارآیی، كاهش خواب و ایجاد سرخوشی مورد استفاده قرار می گیرند، آثار مصرف آن علاوه بر سرخوشی كاذب، اضطراب و بی قراری، عصبانیت و اختلال در قضاوت می باشد. همچنین می توان به تغییر رفتارهایی در بدن نظیر تغییرات فشار خون، لرزش بدن و تهوع و استفراغ، اتساع مردمك، كاهش وزن، بروز سایكوز شبیه اسكیزوفرنی، ضایعات پوستی مزمن و اختلالهای ایكمیك قلب اشاره داشت.

به طور كلی داروهای محرك و این دارویی كه اخیراً مورد استفاده قرار می گیرد (اكستازی) علاوه بر محرك بودن دارای خواص توهم زایی است. ...

...

دانلود تحقیق قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اكستازی)





امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اكستازی) ,

مداخله متمركز بر هیجان در كاهش درماندگی رابطه زوجها با فرزند بیماری مزمن

مداخله متمركز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند

دانلود مداخله متمركز بر هیجان در كاهش درماندگی رابطه زوجها با فرزند بیماری مزمن

مداخله متمركز بر هیجان در كاهش درماندگی رابطه زوجها با فرزند بیماری مزمن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

مداخله متمركز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در كاهش درماندگی رابطه زوجهایی كه فرزندی با بیماری مزمن دارند

فصل اول

طرح مساله:

از بطن درمان خانوادگی درمان زوجین بعنوان یك رویكرد یا شیوة جدید نگریستن به مشكلات روانی پدیدار شده است. یكی از این مدل های مهم ، درمان متمركز بر هیجان [1](EFT) است.

درمان EFT شامل سه مرحله و 9 گام است: مرحله اول 4 گام را در بردارد و با ارزیابی و مشخص كردن چرخه دشوار و نیز تحلیل حالتهای هیجانی همراه آن سروكار دارد. در پایان این مرحله زوج قفل را از چرخه های منفی و تثبیت روابط منفی باز می كنند و به این نتیجه می رسند كه به جای اینكه یكدیگر را متهم بدانند بر چرخه تعامل متمركز شوند. مرحله دوم شامل گامهای 5 تا 7 است، دیگر زوجها توسط هیجاناتشان در هم شكسته نمی شوند، بلكه از تجربه هیجانی شان به عنوان راهنمایی برای نیازهایشان استفاده می كنند. در مرحله سوم موقعیت امنی برای رابطه تثبیت می شود تا آنان بتوانند راه حلهای جدیدی را برای مشكلات قدیمی بیابند وداستانهای روشنی از رابطه بسازند تا وضعیتها و چرخه های جدیدی از رفتارهای دلبستگی تثبیت گردد. و زوج با توانایی تازه ای درباره بحثهای حساس گفتگو كنند و بطور واقع بینانه مشكلات رابطه‌ای را حل كنند. (جانسون 1999).

به اعتقاد جانسون اثر بخشی بالینی EFT بطور قابل توجه ای به اثبات رسیده است، در مواردی كه درمان توام با موفقیت نبوده است به این دلیل است كه موارد انتخاب شده مناسب این نوع درمان (EFT) نیستند مثلاً وقتی زوجی قصد جدایی دارند یا خشونت شدید در رابطه وجود دارد EFT درمان مناسبی نیست، یكی از كاربردهای موثر EFT در درمان (PTSD) و نیز بیماریهای مزمن است، در واقع زمانی كه یكی از زوجین نیاز شدیدی به مراقبت وحمایت همسر خود دارد، همسر دیگر از این حمایت سرباز می زند، اینجاست كه صدمة دلبستگی[2] رخ می دهد.

صدمة دلبستگی به وسیله ترك یا خیانت[3] در لحظه های بحرانی كه فرد به آن نیاز دارد مشخص می شود. این صدمات رابطه را به عنوان یك رابطه ناایمن در ذهن فرد نگه می‌دارد و به عنوان استانداردی مطرح می شود كه فرد آنرا در نظر می گیرد و از آن رنج می برد ( جانسون و میلیكین[4] 2001)

از نظر جانسون (1999) درماندگی رابطه همان دلبستگی ناایمن است و اینكه چطور زوج با چنین ناایمنی روبرو می شود. درماندگی رابطه با ارتباط غیرموثر منفی گرایی متقابل و طرح وارة رابطه منفی مشخص شده است. زوج های درمانده به سختی هیجانات زیر بنایی و نیازهای دلبستگی را مطرح می كنند، به طوری كه تواناییشان برای حل تعارضات به ویژه تعارضات «داغ» كه همراه با اهمیت دلبستگی است باز می‌ماند.

در نتیجه ، وقتی چنین تعارضاتی رخ می دهد یكی از همسران تمایل به انتقاد وشكایت كردن دارد در حالیكه دیگری یك حالت دفاعی به خود می گیرد.


[1] . Emotional Focused therapy 

[2]attachment injure

[3]abandonment

[4] Milikin

...

فصل دوم

روش اجرای پژوهش

مقدمه

از زمانی كه واحد نظری، نظریه های مشاوره خانواده را در دوره دكتری می گذراندم به علت نوع بودن زوج درمانی متمركز بر هیجان، كار بر روی این موضوع را شروع كردم و در اولین كنگره آسیب شناسی خانواده در دانشگاه شهید بهشتی در اردیبهشت 82 مقاله ای ارائه نمودم، سپس با توجه به تجربه ای كه در مراكز مشاوره داشتم یكی از مشكلات مشاوره زوجی را در این دیدم كه مردان نسبت به زنان استقبال كمتری برای مشاوره زوجی دارند. لذا این سئوال برایم مطرح شد كه وقتی مرد در جلسات مشاوره حضور ندارد می توان مشاوره فردی (فقط با زن) انجام داد و انتظار داشت روی نارضایتی زوجی او اثر بگذارد؟

با توجه به این سئوال تصمیم گرفتم اثر بخشی این رویكرد را بصورت زوجی و فردی بررس یكنم، سپس بر اساس مطالعه منابع به این نتیجه رسیدم كه در ایران برای زوجهای دارای فرزند بیمار تحقیقی در زمینه مشاوره انجام نشده است، درمراكز طبی كودكان به حمایتهای مالی توجه شده است (مركز حمایتی به نام محك در بیمارستانهای دولتی فعال است و نیز مراكزی برای حمایت از بیماران تالاسمی و غیره) لیكن با توجه به فشار روانی روی این خانواده ها در این بیمارستانها مركز مشاوره یا مركز خدمات روانشناختی وجود ندارد، لذا برایم این انگیزه مطرح شد كه با انتخاب این جمعیت خاص حداقل توجه مسئولان بهداشت روان را به سوی این جمعیت معطوف كنم تا شاید در برنامه ریزیهای آینده موثر واقع شود.

دانلود مداخله متمركز بر هیجان در كاهش درماندگی رابطه زوجها با فرزند بیماری مزمن





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مداخله متمركز بر هیجان در كاهش درماندگی رابطه زوجها با فرزند بیماری مزمن ,

تاريخ : 29 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
بررسی اثر مهد كودك بر هوش دانش آموزان پایة اول ( دختر و پسر )

بررسی اثر مهد كودك بر هوش دانش آموزان پایة اول ( دختر و پسر )

دانلود بررسی اثر مهد كودك بر هوش دانش آموزان پایة اول ( دختر و پسر )

بررسی اثر مهد كودك بر هوش دانش آموزان پایة اول ( دختر و پسر )
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 86

 بررسی اثر مهد كودك بر هوش دانش آموزان پایة اول ( دختر و پسر )

فهرست مطالب:

مفهوم هوش

هوش كلی

جنبه های مورد توجه روان شناسان

تعاریف هوش

ویژگیهای هوش

ویژگیهای عمومی هوش

انواع هوش

نظریه های معاصر هوش

نظریه های عاملی

نظریه های دو عاملی اسپیرمن

نظریه چند عاملی ترستون

تحلیل عوامل ترستون

مدلهای سلسله مراتبی ورنون

نظریة كتل

نظریه دو سطحی جنسن

نظریه های فرایند مداری هوش

نظریة شناختی پیاژه

نظریه باز نمایی برونر

رویكرد و یا دیدگاه مؤلفه ای

جدول مولفه های هوش استبرنبرگ

یك توانایی یا چند توانایی

نظریه هوش گلیفورد

هوش و وراثت

خویشاوندی نسبی و هوش

تأثیرات فرهنگی در رشد كودك

تأثیر طبقه اجتماعی

پایگاه اجتماعی و اقتصادی

هوش

تفاوتهای جنسیتی در عملكرد هوش

آیا بهرة هوش ثابت است ؟

انواع تیز هوش و طبقه بندی تیز هوشان

ویژگیهای تیز هوشان

همبستگی هوش و حجم مغز

نكات ضروری در مورد بهداشت و روان كودكان

تاریخچة پیدایش مقیاس اندازه گیری هوش

آزمونهای هوش .

آزمون هوش استانفورد – بینه ( فردی )‌

مقیاس جدید استنفوردبینه

مقیاس هوش وكسلر

آزمونهای گروهی هوش

آزمونهای چند بعدی هوش

آزمونهای ریون

طبقه بندی آزمونهای هوش بر حسب گروههای سنی

ب : مهد كودك

تأثیركودكستان در رفتار اجتماعی كودك

تأثیر كودكستان در رشد مفاهیم ذهنی اطفال

رفتار اجتماعی در سنین بیش از مدرسه

واكنشهای عاطفی متقابل اجتماعی

========================

« مفهوم هوش » (1)

در طول دهه های گذشته تغییر بسیاری كرده است و برطبق دیدگاههای غالب و ارزشهای رایج روز در هر دوره ، تعیین شده است و ابزاری كه برای اندازه گیری آن بكار رفته می رود همچنان در حال تغییر خواهد بود . هوش جنبه ای ازجنبه های گوناگون تفاوتهای فردی است كه هنوز درچارچوب كامل قرار نگرفته است ، از جمله‌های ویژگیهای فردی فرآیندهای ذهنی هستند كه مشاهده مستقیم این تفاوت در آنها بسیار دشوار و گاهی غیر ممكن است و لذا ما فقط از روی اعمال كه اشخاص انجام می دهند ، قادر هستیم كه به نیروهای ذهنی آنها پی ببریم ، مثلاً : كودكی كه مسائل را زودتر یاد می گیرد كودك با هوش نامیده می شود ، ولی كودك كه نمی تواند به آن سرعت فرا گیرد وقتی مهارتهای ساده را هم به زحمت می آموزد ، از لحاظ توانائیهای ذهنی دارای هوش ضعیف است بدین معنی كه هر دو كودك استعداد ذهنی دارند ولی این استعداد در اوّلی بیشتر از دوّمی است[1] . ( اسدی ، 74 )

هوش بر خلاف تصور عامه یك جوهر یا ملكه نیست بلكه متضمن اعمال واكنشهای ذهنی پیچیده ای است كه در رفتار فرد ظاهر می شود . از همین روست كه از هوش به خودی خود نمی توان تعریف جامعی ارائه دارد و سعی در تعریف ارائه هر تعریف مجددی از هوش ، نتیجه اش نامفهوم یا حداقل نارسا بودن تعریف است . لذا بسیاری از روان شناسان ، روش غیر مستقیم پیش گرفته و مثلاً از توضیح تفاوت میان هوش و عادت ، هوش وغریزه ، هوش و استعداد برای نشان دادن و جوه افتراقی آنها ، استفاده كرد ، و به تعریف معنا.ی آن نزدیك می شود و آن گاه این تعاریف كامل نشده را در هم ادغام كرده و با شناخت مجموعة ، این فعالیت ، به تصور كلی و مفهوم هوش نامحدودی نزدیك می شوند . شناختی كه تنها از طریق تظاهراتش در رفتار میسر می شود .(اسدی ، 74 )

هوش معمولاً در فهرست ویژگیهای فرد آمده و از جمله خصائص كم و بیش ثابت رفتار بشمار می رود . توصیف و اندازه گیری هوش قسمت عمدة وقت روانشناسان را به خود اختصاص داده است .

 


[1] -  in telligence

....

ویژگیهای عمومی هوش :

بحث در جزئیات دیدگاه استربنرگ دربارة هوش از محدودة مطالب حاضر خارج است امّا می توان خلاصه ای از دیدگاه او را ارائه كرد . مؤلفه های مختلفی كه اشترنبرگ  شناسایی كرده صورت سازمان یافته دارند و به صورت خوشه هایی با عناوین زیر عمل می كنند .

1-توانایی آموختن و بهره گیری از تجربه .

2- توانایی تفكر با استدلال به شیوة انتزاعی .

3- توانایی انطباق با نوسانات جهانی ، نا استوار و دائم التغییر .

4- توانایی برانگیختن خویش برای انجام سریع كارهایی كه مشخص انجام آنرا ضروری تشخیص می دهد .

این چهار توانایی عمومی منجر به تحلیل مولفه ای از هوش نسیتند بلكه در بسیاری از تحلیهای عاملی آزمونهای هوش نیز به آن بر خوردیم .

بسیاری از آزمونهای هوش كه امروزه بكار می روند دراندازه گیری دوتوانایی درنخست فهرست فوق كار آمدی دارند. امّا در ارزیابی دو توانایی آخر جدول بسیار ناكار آمدند.                                ( براهنی ، 1371 )

انواع هوش :

1- هوش تحلیلی1 :

    این هوش را با آزمونهای بهرة هوشی و دراغلب امتحانات اندازه گیر می كنیم .

2- هوش انگاره ای ( الگویی )2 :

    یعنی توانایی دیدن انگاره ها در مسائل و آفریدن انگاره ها ، ریاضی دانان ،        هنرمندان و برنامه ریزان كامپیوتر درجه بالایی از این نوع هوش را دارا هستند.


1- Analy  dical  indelligence                2- pattern   indelligence

دانلود بررسی اثر مهد كودك بر هوش دانش آموزان پایة اول ( دختر و پسر )





امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی اثر مهد كودك بر هوش دانش آموزان پایة اول ( دختر و پسر ) ,

تاريخ : 29 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
کار تحقیقی نظریه های گرسنگی و تشنگی

کار تحقیقی نظریه های گرسنگی و تشنگی

دانلود کار تحقیقی نظریه های  گرسنگی و تشنگی

کار تحقیقی نظریه های  گرسنگی و تشنگی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 53 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

کار تحقیقی نظریه های  گرسنگی و تشنگی

اما پینل[1] 1997 گزارش می كند سایر پژوهشها دریافته اند كه رفتار خوردن اغلب حتی با تزریق زیاد گلوكز تأثیر نمی پذیرد.

نظریه‌ی لیپواستاتیك

گرسنگی می تواند با كاهش سطوح گلوكز ایجاد می گردد. این ماده یكی از مواد اصلی غذایی است (موادی كه باعث تغذیه و قوت می شود) اما این مواد دو نوع می‌باشند، لیپیدها یا اسیدهای چربی، و اسیدهای آمینه. برطبق فرضیه‌ی لیپواستاتیك (برای مثال نیسبت[2] 1972)، رفتار خوردن زمانی حاصل می شود كه هیپوتالاموس اطلاعاتی را درباره‌ی پایین بودن سطوح لیپیدها یا چربی دریافت می كند.

این گیرنده ها در كجا قرار دارند كه سطح پایین چربی ها یا لیپیدها را مشخص می‌سازند؟ ریتر و تیلور[3] (1990) دریافتند با قطع شدن عصب واك (عصبی كه اطلاعات را از شكم به مغز می رساند) وارد حفره‌ی شكمی می شود، فقدان اسیدهای چربی بوجود می آید گرسنگی ایجاد می شود. این مساله پیشنهاد می كند گیرنده های حساس به چربی در داخل حفره‌ی شكمی یا نزدیك به آن وجود دارد.

ارزیابی

محروم ماندن از لیپیدها (محرومیت از سلولهای چربی) باعث گرسنگی می شود، به خصوص زمانیكه با كمبود گلوكز (محرومیت سلولهای گلوكز) همراه باشد. فریدمن، توردف و رامیرز[4] (1986) به موشها دوزهای متعادلی از مواد شیمیایی دادند كه هم محرومیت چربی و هم محرومیت گلوكزی را ایجاد می نمود. هنگامی كه هر دو ماده‌ی شیمیایی به موش‌ها داده شد،  افزایش چشمگیری در غذا خوردن آنها مورد مشاهده قرار گرفت، اما هنگامیكه تنها یك ماده‌ی شیمیایی به كار رفت، اثرات كمتری نشان داده شد. این موضوع پیشنهاد می كند كه باید كنترل پیچیده ای بر ایجاد و آغاز رفتار خوردن حاكم باشد.

توقف خوردن

تا اینجا بر همه‌ی دلایلی كه رفتار خوردن را بر می انگیزند تمركز نمودیم. اما چرا ما از خوردن باز می ایستیم؟ فشارهای اجتماعی متعددی برای حجم وعده های غذایی معین وجود دارد اما، فرآیندهای فیزیولوژیك دیگری هم بر این امر دخیل است. دوتش و گنزالز[5] (1980) دریافتند كه شكم نیز نقش مهمی ایفا می كند. آنها با استفاده از عمل جراحی در موشها وسیله ای را با قابلیت باد شدن قرار دادند كه می توانست از نگهداری غذا در شكم جلوگیری كند. هنگامی كه 5 میلی لیتر از محتویات شكم به طور مصنوعی خارج می شد، موشها تقریباً به طور دقیق 5 میلی لیتر از رژیم مایع غذایی را برای جبران آنچه كه از دست داده بودند مصرف می كردند.

 


[1] Pinel

[2] -Nisbett

[3] -Ritter and Taylor

[4] - Fried man , tordoff

[5] -Deutsch , Gonzalez

...

نظریه‌ی مشوق مثبت

نظریه‌ی مشوق مثبت (برای مثال رولز و رولز[1] 1982) بیشتر دارای شواهدی برای رفتار خوردن می باشد، نسبت به اینكه شواهدی برای نظریه‌ی نقطه‌ی تثبیت و تعادل حیاتی داشته باشد. بر طبق نظریه‌ی مشوق مثبت، سطوح گرسنگی بوسیله‌ی لذت پیش‌بینی شده‌ی خوردن تعیین می شود. عوامل متعددی بر سطح پیش‌بینی شده‌ی لذت تأثیر می گذارند. این عوامل ممكن است شامل پیش‌بینی طعم غذا، مدت زمان آخرین بار صرف غذا، وقت روز با توجه به وعده های غذایی طبیعی، سطوح قند خون و غیره باشد. به عبارت دیگر، فرآیندهای فیزیولوژیك پایه و عوامل اجتماعی هر دو در احساس گرسنگی، دخیل هستند.

حمایت قوی برای نظریه‌ی مشوق مثبت بوسیله‌ی راجرز و بلاندل[2] (1980) گزارش شده است. آنها رفتار خوردن موشها را با ارائه‌ی رژیم غذایی معمولی و یك رژیم غذایی با عنوان رژیم غذایی سلف سرویسی كه در برگیرنده‌ی تنوعی از غذاهای قابل دسترس بود مورد مقایسه قرار دادند. در این مطالعه، موشهای برنامه‌ی غذایی سلف سرویس نان و شكلات نیز علاوه بر رژیم غذایی معمولشان دریافت می كردند.

نتایج چه چیزهایی بودند؟ موشهایی كه برنامه‌ی غذایی سلف سرویس را دریافت


[1] - Rolls , Rolls

[2]-Rogers , B lundell

دانلود کار تحقیقی نظریه های  گرسنگی و تشنگی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
کار تحقیقی نظریه های گرسنگی و تشنگی ,

<-BloTitle->
<-BloText->