خريد بک لينک
home theater in Los Angeles
Hookah Shisha Tobacco
فلنج
Barabas Ropa de hombre

گوفايل
<-BloTitle->
<-BloText->

مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم

پایان نامه کارشناسی ارشد (MA) رشته روانشناسی بالینی مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم چکیده پژوهش حاضر با هدف مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم صورت گرفت پژوهش حاضر یک مطالع

دانلود مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم

پایان نامه کارشناسی ارشد (MA) رشته روانشناسی بالینی
مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه کارشناسی
دانلود پایان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پایانی
دانلود پروپوز
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 245 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 143

پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A.)

رشته روانشناسی بالینی

مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم

 

چکیده

پژوهش حاضر با هدف مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم صورت گرفت. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی از نوع علی مقایسه ای  است. جامعه آماری پژوهش  را تمامی  بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت و سرطانی شهرستان رشت در سال 1393 تشکیل دادند.

از میان بیماران سرطانی و اچ آوی مثبت تعدادی بصورت در دسترس انتخاب می شوند.  برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی سرسختی روانشناختی پولتی و همکاران، پرسشنامه سازگاری کالیفرنیا (CTP) کلارک و همکاران، پرسشنامه شیوه های مقابله بیلینگز و موس استفاده شد. داده های پژوهش با استفاده از روشهای آماری تحلیل واریانس چند متغیره MANOVA تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم از لحاظ سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای متفاوت هستند.

 

 

واژه‌های کلیدی:

سرسختی روان شناسی

سازگاری اجتماعی

سبک مقابله ای

بیماران اچ آی وی مثبت

بیماران سرطانی

 

مقدمه

بیماری ایدز، در قرن گذشته مهمترین تهدید برای سلامت مردم جهان بوده است. در واقع، پس از مشاهده ی اولین مورد ابتلا به ویروس ایدز در سال 1981، بحث درباره ی شناسایی مكانیسم عملكرد، كنترل و درمان آن با سرعت در مجامع پزشكی آمریكا در شهر لس آنجلس و سپس دیگر نقاط دنیا گسترش یافت اما سرعت گسترش ویروس ایدز، بیشتر از تلاش های آنها بود به گونه ای كه تا امروز به گزارش سازمان بهداشت جهانی، در هر یك دقیقه، 6 نفر در دنیا بر اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را از دست می دهند  (آراند، 2004) ماهیت مرگبار این بیماری توانایی تغییر ژنتیكی بسیار بالا، شیوع افسارگسیخته ی آن در تمام كشورها و در نتیجه خسارات بسیار سنگین آن، باعث شده تا در یك دهه، همه ی كشورها با هماهنگی سازمان های بین المللی علیه این بیماری متحد شوند و حتی در سال 2000 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت آن تشكیل جلسه دهد (هابلی، 2003).

نبودن درمان قطعی یا واکسن موثر برای بیماری ایدز، آموزشیاران امور بهداشتی را متوجه ی این امر کرده است که تنها راه مقابله با این بیماری، تغییر دادن رفتارهای پرخطر افراد است. علیرغم وقت و سرمایه ی بسیار برای درمان بیماری ایدز، متخصین در این زمینه به نتیجه قابل ملاحظه ای نرسیده اند به طوری که بعد از سال 2000، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دیگر سازمانهای درگیر در این باره، توجه به پیشگیری و کاهش عوارض و خسارات ناشی از ابتلا به این بیماری را بیشتر از قبل مورد تاکید قرار دادند (سوکن و کارسون، 1998). اگر چه در دو دهه ی آخر قرن بیستم، بیشتر تلاش ها با دید پزشکی صورت گرفت اما مشخص شدن ماهیت چند بعدی (زیستی، روانی، اجتماعی و اقتصادی) بیماری ایدز، از جمله تاثیر منفی بسیار شدید سلامت در مبتلایان به آن، متخصصان را بر آن داشه است تا پژوهش ها را به سمتی هدایت کنند که علاوه بر متغیرهای زیستی موثر در بیماری ایدز به شناسایی و کنترل متغیرهای روانی و رفتاری حاصل از تشخیص این اتلال در افراد بپردازند تا شاید بتواند از طریق آنها از بروز و گسترش رفتاری که منجر به انتشار ویروس نقص ایمنی بدن می شود، جلوگیری کرده و تدابیری اتخاذ کنند تا بیماران، زندگی خود را با حداقل رنج سپری کنند (آراند، 2004).

فهرست مطالب

عنوان                         صفحه

چکیده     1

فصل اول: کلیات پژوهش

1- 1- مقدمه         2

1- 2- بیان مسئله   5

1- 3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش 7

1- 4- اهداف پژوهش          8

1- 4- 1- هدف کلی            8

1- 4- 2- اهداف جزئی        8

1- 5- سوال پژوهش           8

1- 6- فرضیات تحقیق         9

1- 7- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها         9

فصل دوم: ادبیات، مستندات، سابقه و پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه          11

2-2- مبانی نظری پژوهش    12

2-2-1- بیماران اچ آی وی مثبت        12

گریز از کنترل سیستم ایمنی   12

تاریخچه ایدز        13

تاریخچه ایدز در ایران         14

انتقال HIV           14

همه گیرشناسی سندروم نقص ایمنی اکتسابی HIV 16

تشخیص  16

خصوصیات بالینی  17

عوامل غیر عصبی ایدز       18

عوامل عصبی ایدز 18

مراحل مختلف عفونت HIV   20

2-2-2- بیماران سرطانی      20

اتیولوژی سرطان    22

اپیدمیولوژی سرطان            22

سبب شناسی سرطان            23

سندرم های مستعد کننده سرطان          23

عوامل سرطان زا   24

جدول2-1: موارد مستعدکننده خانوادگی یاژنتیکی ابتلا به سرطان (نلسون، 2004).        25

سرطان وعوامل روانشناختی  26

روش تشخیص سرطان         27

پیشگیری از سرطان            28

2-2-3- سرسختی روان شناسی          29

چرا برخی از افراد از لحاظ روانشناختی سرسخت ترند؟      30

ساختار شخصیتی سرسختی روانشناختی 30

مشخصه عمومی فرد سر سخت از دیدگاه کوباسا   31

ویژگی های سرسختی روانشناختی       32

عوامل موثر در سرسختی روانشناختی   33

همبسته های سرسختی روانشناختی      35

مولفه ها سرسختی روانشناختی           38

پیامدهای سرسختی روانشناختی           42

زیر بنای مفهومی آینده سرسختی روانشناختی      42

2-2-4- سازگاری اجتماعی   43

تعریف سازگاری    45

تعریف سازگاری اجتماعی     47

انواع سازگاری      48

ویژگیهای افراد سازگار         48

نظریه های سازگاری           49

سازگاری مهمترین نشانه سلامت روان  58

عوامل موثر بر سازگاری      60

2-2-5- سبک مقابله ای       61

تاریخچه مقابله       63

مقابله با تنیدگی از دیدگاه لازاروس       64

انواع روش های سبک مقابله ای          65

اهمیت سبک های مقابله ای در سلامت روانی     65

چگونگی تاثیر شیوه های مقابله ای       68

نظامهای رفتار مقابله ای       68

مدل های نظری در مورد منابع و فرایندهای مقابله            68

2-3- پیشینه های پژوهش     70

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

3-1- مقدمه          77

3- 2- روش پژوهش           77

3- 3- جامعه آماری            77

3- 4- حجم نمونه و روش نمونه گیری  77

3- 5- ابزارهای پژوهش       77

3- 6- روش اجرا   79

3- 7- روش‌ تجزیه و تحلیل اطلاعات   79

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و بیان نتایج حاصل از آن

4-1- مقدمه          80

4- 2- یافته های جمعیت شناختی         81

4- 3- یافته های توصیفی     84

4- 4- یافته های استنباطی    86

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5- 1- مقدمه         91

5- 2- بحث ونتیجه گیری     92

5- 3- محدودیتها    96

- 4- پیشنهادات      96

5- 4- 1- پیشنهادات پژوهشی            96

5- 4- 2- پیشنهادات کاربردی            97

فهرست منابع        98

منابع فارسی         98

منابع انگلیسی       106

پیوست ها 112

پیوست الف) پرسشنامه سرسختی روانشناختی      113

پیوست ب) پرسشنامه سبک مقابله ای بیلینگزوموس          114

پیوست ج) پرسشنامه سنجش سازگاری بل (فرم بزرگسالان) 115

چکیده انگلیسی      124

 

فهرست جدول ها

عنوان                                    صفحه

جدول (4-1) توزیع فراوانی و درصد برحسب سابقه بیماری آزمودنی ها در دوگروه مورد مطالعه    81

جدول (4-2) توزیع فراوانی و درصد برحسب میزان تحصیلات آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه          82

جدول (4-3) توزیع فراوانی و درصد برحسب میزان تحصیلات آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه          82

جدول (4-4) توزیع فراوانی و درصد برحسب وضعیت اقتصادی آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه         83

جدول  (4-5) توزیع فراوانی و درصد برحسب وضعیت شغل آزمودنی ها در سه گروه     83

جدول (4-7) توزیع فراوانی و درصد برحسب سابقه اعتیاد آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه    83

جدول (4-8) توزیع فراوانی و درصد برحسب تماس جنسی پر خطر آزمودنی ها در سه گروه مورد مطالعه     84

جدول (4-9) میانگین وانحراف استاندارد سرسختی روانشناختی و مولفه های آن در سه گروه مورد مطالعه     84

جدول (4-10)  میانگین وانحراف استاندارد متغیر سبکهای مقابله و مولفه های آن در سه گروه مورد مطالعه   85

جدول (4-10)  میانگین وانحراف استاندارد سازگاری و مولفه های آن در سه گروه مورد مطالعه     85

جدول (4-11) نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری در سه گروه مورد مطالعه          86

جدول (4-12) آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) (سرسختی روانشناختی) بر روی سه گروه مورد مطالعه          86

جدول (4-13) نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری در سه گروه مورد مطالعه          87

جدول (4-14) آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) (سبکهای مقابله ای) بر روی سه گروه مورد مطالعه   88

جدول (4-15) نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری در  سه گروه مورد مطالعه         88

جدول (4-16) آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) (متغیر سازگاری) روی سه گروه مورد مطالعه         89

 

دانلود مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی و افراد سالم





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقایسه سرسختی روان شناسی، سازگاری اجتماعی و سبک مقابله ای در بیماران اچ آی وی مثبت با بیماران سرطانی,

ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک

ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک

دانلود ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک

ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 1126 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک

استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک 

 حوادث در مناطق شهری بر روی 50 تا 60٪ از کل تاخیر تراکم (FHWA، 2000) تاثیر دارد با اینکه مدیریت یک حادثه به طور موثر یکی از چالش های اصلی است که مقامات مدیریت بر ترافیک به صورت روزانه با آن روبرو هستند، استفاده موثر از پیشرفت در فن آوری ارتباطات و محاسبات بطور موفقیت آمیزی منجر به مدیریت حوادث با اثرات کمتر می شود


چکیده- ابزار شبیه سازی و تجسم مبتنی بر کامپیوتر در ارزیابی الگوریتم های جدید برای تشخیص حادثه و استراتژی مدیریت حادثه کمک کرده اند. کاربردهای چنین ابزارهایی کاربران را قادر به ارزیابی راه حل هایی سریع تر از زمان واقعی می کنند. با این حال، به نظر می رسد که هنوز هم حوزه ای برای بررسی بهتر شرایطی همانند حوادث ترافیکی و مطالعه اثرات آن ها، به طور کامل با استفاده از روش های مانند داده کاوی وجود دارد. داشتن درک درستی از تاثیرات یک حادثه کمک می کند تا تحلیلگران استراتژی های مدیریت حادثه مناسب تری را طراحی کنند. اگرچه از داده کاوی به میزان چشمگیری در زمینه هایی مثل تجارت و علوم فضایی استفاده شده است کارهای کمی با استفاده از داده کاوی در ترافیک و تحقیقات مربوط به حمل و نقل انجام شده است. در این مقاله، چگونگی بررسی یک حادثه با استفاده از داده کاوی انجام شده و شرح داده می شود، و در نتیجه فرصت هایی که داده کاوی می تواند برای درک بهتر این وضعیت ارائه دهد نشان داده می شود. داده های مورد استفاده برای تحقیقات با استفاده از شبیه سازی در PARAMICS به دست آمده و ابزار به کار گرفته شده برای داده کاوی DataScope می باشد.

 

APPLYING DATA MINING TECHNIQUES FOR TRAFFIC INCIDENT ANALYSIS
Der-Horng Lee1, Shin-Ting Jeng1 and P. Chandrasekar1
ABSTRACT
Computer-based simulation and visualization tools had helped to evaluate new algorithms for incident detection and strategies for incident management. Applications of such tools enable users to evaluate solutions faster than real-time. However, it seems that there is still scope to better investigate situations like traffic incidents and study their impacts, more thoroughly by employing techniques such as data mining. A better understanding of the impacts of an incident helps analysts to design more appropriate incident management strategies. Very little is known to date about the usefulness of applying data mining in traffic and transport related research, although data mining has contributed its usefulness significantly in fields like business and space science. In this paper, how an incident situation can be investigated using data mining is explored and described, thereby demonstrating the opportunities that data mining could offer in better understanding the situation. Data used for investigation is obtained from simulation using PARAMICS and the tool employed for data mining is DataScope.
INTRODUCTION

مقدمه

  فرصت هایی که در حال حاضر بر اساس نرم افزار شبیه سازی مبتنی بر کامپیوتر برای تجزیه و تحلیل شرایط حادثه ارائه می شود هرگز بهتر از قبل نبوده اند. بسیاری از محققان برای ارزیابی الگوریتم های تشخیص حادثه و استراتژی های مدیریت حادثه از شبیه سازی استفاده کرده اند.

دانلود ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک





امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه طلایی استفاده از تکنیک های داده کاوی برای تجزیه و تحلیل حوادث ترافیک ,

پایان نامه مطالعه اسپكتروفتومتری و هدایت سنجی كمپلكس شدن و ترمودینامیك برخی از فلزات واسطه و سنگین با لیگاندهای دهنده o,n در حلال های غیر آبی

پایان نامه مطالعه اسپكتروفتومتری و هدایت سنجی كمپلكس شدن و ترمودینامیك برخی از فلزات واسطه و سنگین با لیگاندهای دهنده on در حلال های غیر آبی

دانلود پایان نامه مطالعه اسپكتروفتومتری و هدایت سنجی كمپلكس شدن و ترمودینامیك برخی از فلزات واسطه و سنگین با لیگاندهای دهنده o,n در حلال های غیر آبی

پایان نامه مطالعه اسپكتروفتومتری و هدایت سنجی كمپلكس شدن و ترمودینامیك برخی از فلزات واسطه و سنگین با لیگاندهای دهنده on در حلال های غیر آبی
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 2806 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115

پایان نامه مطالعه اسپكتروفتومتری و هدایت سنجی كمپلكس شدن و ترمودینامیك برخی از فلزات واسطه و سنگین با لیگاندهای دهنده o,n در حلال های غیر آبی


 مقدمه

به علت نقش مهم تركیبات كوئوردیناسیون دررشته های علمی مختلف، مطالعه آنها حائز اهمیت است. برای مثال، درشیمی تجزیه كیفی وكمی كاربرد قابل توجهی دارند.در شیمی تجزیه كیفی افزایش مقداری آمونیاك برروی رسوب سفید رنگ 2) تشكیل می - طبق واكنش ( 1 [Ag(NH3) نقره كلرید موجب انحلال رسوب می گردد. زیرا یون كمپلكس پایدار+ [ 2 2) به سمت چپ هدایت - به محلول شفاف باعث می شودكه واكنش تعادلی ( 1 HNO شود. افزودن مقدار اضافی 3 به علت تركیب شدن NH دوباره ظاهرشود. تشكیل مجدد رسوب به خاطركاهش غلظت 3 AgCl شودورسوب سفید H آن با یون + (NH و تشكیل یون آمونیوم 4 (+ است . Ag+ + Cl - AgCl AgCl +2NH3 [Ag(NH3)2]+ +Cl - همچنین در تجزیه كمی، برای اندازه گیری مقدار آهن درآب یا آب میوه ازطریق تیتراسیونهای طیف نورسنجی، تشكیل ضروری است. (II) كمپلكس قرمز نارنجی آهن كه نقش مهمی .... B تركیبات كمپلكس را می توان همچنین درتركیباتی نظیركلروفیل، هموگلوبین، ویتامین 12 دررشته بیوشیمی دارند، مشاهده كرد. كلروفیل كه نقش كاتالیزوری درفوتوستنزگیاهان دارد كمپلكسی از یون منیزیم، كمپلكسی از یون B هموگلوبین كه رنگ قرمز خون به آن نسبت داده می شود كمپلكسی از یون آهن و بالاخره ویتامین 12 است . (III) كبالت نقش دیگر این تركیبات، به عنوان كاتالیزوردرصنایع شیمیایی است. زیگلروناتا، با مطالعات فراوانی كه برروی بسپارشدن اتیلن انجام دادند، موفق شدند این فرایندرا با استفاده ازكاتالیزوری كه از تیتانیم و آلومینیم تشكیل شده بود، در شرایط بسیار ملایم انجام داده وموفق به دریافت جایزه نوبل درشیمی، درسال 1963 شوند. نقش دیگراین تركیبات برای كاتالیزورهای همگن درفرایندهای صنعتی ازقبیل هیدروژن داركردن، آلدئیدداركردن، كربونیل داركردن و ... تركیبات . [ غیراشباع است [ 9 ٢-١ ١-١ ٢ درگذشته بسیاردورازاین تركیبات برای ردوبدل كردن مطالب محرمانه استفاده می كردند. مثلا " محلول رقیق كمپلكس [Co(H2O)6Cl2[ ، تقریبا״بی رنگ است و اوراقی كه با این محلول نوشته می شوند، پس ازگرم كردن به رنگ آبی 3 ) انجام می شود: - ظاهرمی گردند كه قابل خواندن می شوند ودرحقیقت با این عمل، واكنش تعادلی ( 1 Co [CoCl 4] + 12H22[Co(H O 2O)6]Cl2 تشكیل می شود. رنگ این كمپلكس به اندازه Co[CoCl دراثرحرارت مولكولهای آب آزاد شده وكمپلكس آبی رنگ [ 4 كافی شدت دارد كه نوشته ها به آسانی خوانده شوند، اكنون اگر نوشته ها را به حال خود بگذاریم بتدریج ازهوا آب جذب كرده وكمپلكس بی رنگ اولیه دوباره تشكیل می شود كه نوشته ها را مجددا ״ می .[ بی رنگ كند [ 10 بسیاری از تركیبات كمپلكس به عنوان دارو درپزشكی استفاده می شوند.همچنین درتصفیه آب وحذف یونهای مزاحم از خمیر كاغذ بكار می روند. درتحقیقات اخیر، سنتز وتعیین ساختار بسیاری از تركیبات كمپلكس بالیگاندهای معمول وخاص گزارش می شود،اما چون دراكثركاربردها، تركیبات كمپلكس به صورت محلول استفاده می شوند، مطالعات ترمودینامیكی وسینتیكی آنها درمحلول ازاهمیت ویژه ای برخورداراست.

  تشكیل كمپلكس

بابررسی بارواندازه یون فلزی، مشخص می شود كه آنهادرمحلول به حالت آزاد وجود ندارند ،بلكه به صورت جفت یون با گونه های دیگری كه در محلول حضور دارندودارای جفت الكترون غیرپیوندی هستند، تركیب می شوند. به آنیونها یا ملكولهای خنثی كه با یون فلزی كئوردینه می شوند، لیگاند گویند. اگر حلال آب باشد، كمپلكسهای آبی تشكیل می شود. مولكولهای آب به طورمستقیم درتشكیل كمپلكس شركت می كنند و معمولاً بالاترین عدد كوئوردیناسیون رادارد. اگرمحلول دارای لیگاند دیگری باشد، استخلاف مرحله ای از مولكولهای لیگاند برای كوئوردینه شدن به مولكولهای .[ آب اتفاق می افتد اگر لیگاند دوم هم چنین یك مولكول خنثی باشد بارموثر كمپلكس همان یون مركزی است.

شامل :

فصل 1

اهمیت و پایداری ترکیبات کیوردیناسیون

فصل 2 

روشهای تعیین ثابت تعادل کمپلکسها

فصل 3

مطالعات ساختاری و محلول کمپلکس شدن یون سرب (II) با لیگاندهای فنیل استیک اسید (POAc-) و دی فنیل استیک اسید (DPOAc-)

فصل 4

بررسی اسپکتروفتومتری لیگاند C33H22O4 با یونهای فلزات واسطه در حلال استونیتریل 

فصل 5

بررسی اسپکتروفتومتری لیگاند PyTANO2 با یونهای فلزات واسطه در حلال استونیتریل 

دانلود پایان نامه مطالعه اسپكتروفتومتری و هدایت سنجی كمپلكس شدن و ترمودینامیك برخی از فلزات واسطه و سنگین با لیگاندهای دهنده o,n در حلال های غیر آبی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه مطالعه اسپكتروفتومتری و هدایت سنجی كمپلكس شدن و ترمودینامیك برخی از فلزات واسطه و سنگین ب,

تاريخ : 4 دی 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)

دانلود مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)

پیشینه پژوهش هوش اخلاقی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)

در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx 

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

هوش اخلاقی

اصول ضروری هوش اخلاقی

ابعادهوش اخلاقی ازدیدگاه لنیک و کیل[1]

مؤلفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ازدیدگاه قرآن کریم وائمه معصومین(ع)

نکاتی برای ایجاد هوش اخلاقی

انتقال ارزش ها، پایه هوش اخلاقی

پیشینه تحقیق

تحقیقات داخلی

تحقیقات خارجی

منابع و مأخذ:

منابع فارسی

منابع انگلیسی

===============

مبانی نظری پژوهش

هوش اخلاقی

اخلاق را مجموعه‌ای از صفات روحی و باطنی انسان تعریف کرده‌اند که به صورت اعمال و رفتاری که از خلقیات درونی انسان ناشی می‌شود، بروز ظاهری پیدا می‌کند و بدین سبب گفته می‌شود که اخلاق را از راه آثارش می‌توان تعریف کرد. استمرار یک نوع رفتار خاص، دلیل بر آن است که این رفتار یک ریشه درونی و باطنی در عمق جان و روح فرد یافته است که آن ریشه را خلق و اخلاق می‌نامند. دامنه اخلاق را در حد رفتارهای فردی تلقی می‌کنند، اما رفتارهای فردی وقتی که در سطح جامعه یا نهادهای اجتماعی تسری پیدا می‌کند و شیوع می‌یابد، به نوعی به اخلاق جمعی تبدیل می‌شود که ریشه‌اش در فرهنگ جامعه می‌دواند و خود نوعی وجه غالب می‌یابد که جامعه را با آن می‌توان شناخت(معیدفر،1380).

مصباح یزدی (1382) در کتاب فلسفه اخلاق چهار معنی و کاربرد را برای اخلاق ذکر کرده اند که عبارتست از:

1-     صفات راسخ انسان: رایج ترین و شایع ترین کاربرد اصطلاحی اخلاق در بین اندیشمندان و فیلسوفان اسلامی، عبارت است از صفات و هیأت های پایدار نفس که موجب صدور افعالی متناسب با آنها به طور خود جوش و بدون نیاز به تفکر و تأمل از انسان می شوند. شیخ ابوعلی مسکویه در تعریف

2-     اخلاق می گوید : اخلاق حالتی نفسانی است که بدون نیاز به تفکر و تأمل، آدمی را به سمت انجام کار حرکت می دهد.علامه مجلسی نیز در تعریف اخلاق می گوید: اخلاق ملکه ای نفسانی است که به آسانی از انسان صادر می شود. برخی از این ملکات فطری و ذاتی اند و پاره ای از آن ها نیز با تفکر و تلاش و تمرین و عادت دادن نفس به آنها، به دست می آیند.

3-     صفات نفسانی: گاهی منظور از اخلاق در اصطلاح اندیشمندان، هرگونه صفت نفسانی است که موجب پیدایش کارهای خوب یا بد می شود، چه آن صفت نفسانی به صورت پایدار و راسخ باشد و چه به صورت ناپایدار و غیر راسخ.

....

پیشینه تحقیق

تحقیقات داخلی

در پژوهش منصوری (1380) بین نمرات آزمون هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی همبستگی بدست آمد. براساس یافته های این تحقیق، بین هوش هیجانی دختران و پسران در نمره كل آزمون، مولفه خودآگاهی، خودكنترلی و هوشیاری اجتماعی از لحاظ آماری تفاوت معنی داری وجود داشت. ولی در مولفه های خودانگیزی و مهارتهای اجتماعی بین نمرات دانشجویان دختر و پسر تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

قلی زاده وامینی(1381) تحقیقی با عنوان بررسی رابطه مشارکت دانش آموزان دختر دبیرستان های خمینی شهر در فعالیت های اجتماعی با پیشرفت تحصیلی، ویژگی های جمعیت شناختی و رشد اجتماعی آن ها در سال تحصیلی 80-1379 انجام دادند. و نتایج ذیل به دست آمد. بین عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در فعالیت های اجتماعی مدرسه و عدم شرکت آن ها در این فعالیتها تفاوت وجود نداشت. متوسط عملکرد دانش‌آموزان شرکت‌کننده 13/16 و دانش‌آموزانی که مشارکت نداشتند، 23/16 با توان آماری 708/0 بود. ولی تفاوت بین شغل پدر و مشارکت دانش‌آموزان معنادار بود. بدین معنی که دانش‌آموزانی که پدران آنها کارمند و یا متخصص بودند نسبت به دانش‌آموزانی که پدران آنها کارگر بودند و یا شغل آزاد داشتند، در فعالیت های اجتماعی مشارکت بیشتری داشتند.همچنین رابطه بین تحصیلات والدین و تعداد فرزندان خانواده و مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان معنادار بود. فرزندان والدینی که میزان تحصیلات آنها در سطح راهنمایی و متوسطه بود در فعالیت های اجتماعی مشارکت بیشتری داشتند. ...

...

دانلود مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)





امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه) ,

تاريخ : 29 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه مدیریت دانش (کنراد و نیومن)

پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش کنراد و نیومن تعداد گویه ها 21 سوال با طیف لیکرت پنج درجه ابعاد خلق دانش، حفظ و نگهداری دانش، انتقال دانش، بکارگیری دانش پرسشنامه استاندارد است و روایی و پایایی دارد از این پرسشنامه برای مدیریت دانش استفاده می شود

دانلود پرسشنامه مدیریت دانش (کنراد و نیومن)

پرسشنامه مدیریت دانش (کنراد و نیومن)
پرسشنامه مدیریت دانش
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل docx
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش کنراد و نیومن

تعداد گویه ها: 21 سوال با طیف لیکرت پنج درجه

ابعاد: خلق دانش، حفظ و نگهداری دانش، انتقال دانش، بکارگیری دانش

پرسشنامه استاندارد است و روایی و پایایی دارد

از این پرسشنامه برای مدیریت دانش استفاده می شود

دانلود پرسشنامه مدیریت دانش (کنراد و نیومن)





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه مدیریت دانش (کنراد و نیومن) ,

پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد

پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد

دانلود پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد

دانلود پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل zip
حجم فایل 192 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد

دانلود پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروژه اداره پست به زبان سی شارپ با بانک اطلاعاتی sql به همراه سورس کد ,

تاريخ : 14 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
پروژه آمار رابطه دروس تفهیمی و حفظی

پروژه آمار رابطه دروس تفهیمی و حفظی

دانلود پروژه آمار رابطه دروس تفهیمی و حفظی

پروژه آمار رابطه دروس تفهیمی و حفظی
دسته بندی آمار
فرمت فایل doc
حجم فایل 112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39

با جداول فراوانی و نمودارهای دایره و میله ای ...

خلاصه:

دانش آموزان معتقداند كسانی كه در دروس تفهیمی موفق هستند در دروس حفظی نیز موفق خواهند بود در این پروژه سوالی كه مورد بررسی قرار گرفت این بود كه آیا ارتباطی بین دروس تفهیمی و دروس حفظی وجود دارد؟

جامعه آماری در این پروژه تمام دانش آموزانی بودند كه با دروس تفهیمی و دروس حفظی سرو كار داشتند.

نمونه آماری در این پروژه،دانش آموزانی بودند كه از طریق اعداد تصادفی از بین دانش آموزان مدارس شهرستان قوچان انتخاب شدند.سپس با استفاده محاسبات آماری بر روی پرسشنامه ای كه توسط دانش آموزان پر شده بود این پروژه انجام شد.

نتیجه تحقیق نشان داد كه ارتباط محسوسی بین دروس حفظی و دروس تفهیمی وجود دارد.

مقدمه:

اگر بخواهیم كلیه دروس را تقسیم نماییم، می توانیم آنها را به دو دسته ی حفظی و تفهیمی تقسیم كنیم در دسته دروس حفظی می توان زبان وادبیات فارسی، تاریخ،جغرافیا،تعلیمات دینی،علوم اجتماعی و عربی را نام برد .

برای گروه تفهیمی نیز می توان دروس ریاضیات ، فیزیك ، شیمی ، زبان خارجه و... را نام برد . دروس زبان و ادبیات فارسی را نمی توان به طور كامل در گروه دروس حفظی جای داد. ...

...

جمع آوری داده ها:

جمع آوری داده ها از طریق پخش پرسشنامه بین 72نفراز دانش آموزانی بودكه به طور تصادفی از دبیرستان شاهد انتخاب شده بودند.در این پرسشنامه سوالاتی در زمینه دروس تفهیمی و دروس حفظی بیان شده است همچنین در این پرسشنامه اسامی دانش آموزان خواسته نشده بود تا به سوالات باخیال راحتی پاسخ بدهند و پاسخ های آنها صادقانه باشد.

 

دانلود پروژه آمار رابطه دروس تفهیمی و حفظی





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پروژه آمار رابطه دروس تفهیمی و حفظی ,

تاريخ : 13 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت گچ

دانلود پاورپوینت با موضوع گچ

دانلود پاورپوینت گچ

دانلود پاورپوینت با موضوع گچ
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه 
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات 
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی عمران
فرمت فایل ppt
حجم فایل 268 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

دانلود پاورپوینت با موضوع گچ

فهرست مطالب:

 

•تـاریخچه گـچ

 

•ذخایـرعمده گچ درجهان

 

•منابع تهیه گچ

 

•گچ پزی

 

•. استاندارد های گچ

 

•خواص گچ

 

•تعاریف انواع گچ

 

•كار برد های گچ

 

تـاریخچه گـچ :

گچ ازجمله مصالحی است كه در صنایع ساختمان سازی از اهمیت مخصوصی

بر خوردار است و بعلت ویژ گیهای كه دارد از زمانهای قدیم

در امر ساختن مسكن محل مصر ف داشته است.


تاریخ استفاده بشر از سنگ گـچ بعنـوان انــدود گچـی جهت سفید كاری دیواره

مقبره ها به بیش از پنج هزار سال پیش در كشور مصر می رسد كه

با حرارت دادن سنگهای ژیپس در كنار آتش آنرا به پودر تبدیل نموده و

سپس با مخلوط نمودن پودر حاصله با آب برای روكش آجر و سنگ استفاده می كردند.

از نظر شناسایی تركیب شیمیائی ، ژیپس در فرانسه مورد شنا سائی قرارگرفت.


در ایران نیز گچ رابطه نزدیكی با صنعت ساختمان سازی داشته و

از قدیم یكی از مصالح ساختمانی سنتی ایران بوده است .

گچ در بیشتـر ساختمانهای باستانی كه تا كنون باقی مانده اند

بصورت آثار گچ بریهای زیبا دیده می شود . از زمان اشكا نیان ابنیه هایی

با تزئینات گچی بجا مانده است كه نمایانگر خلاقیت و هنر استادكاران ایرانی می باشد .

از دوران اسلام نیز گچ بریهای فراوانی بجا مانده كه نمودار

پیشرفته این هنر در سرزمین ایران می باشد. عالی قاپو ،

كاخ هشت بهشت و گچ بریهای زیبای مسجد جامع ارومیه از جمله بارزترین جلوه های

این هنر می باشد . كف سرا سر تالار و پـلكان و ستـونهــای كاخ لاله زار تهران

در خیابان سعدی با سنگ گچ مرمری آهار ساخته شده بود.

تا قبل از سال 1340 در ایران ، گچ تنها وسیله ابتدائی و با تكنولوژی پائین و به روش

سنتــی تولید گردیده ولی عـدم تولید ا نبوه و نامرغوب بودن محصولات و نیز بالا بودن

قیمت تمام شده ا نگیزه لازم جهت تاسیس كارخانجات گچ ماشینی در ایران

را فراهم نمود. منطقه شهرستان ساوه یكی از قدیمی ترین مناطق استخراج و تولید گچ بود

كه یكی از آثار بجا مانده از دوران سلجوقیان محراب گچبری شده

مسجد جامع شهرستان ساوه می باشد كه قدمت800 ساله داشته و

جزو میراث فرهنگی كشـوراست .

گچ همواره توسط بشر در فن ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفته است.

گروه های باستان شناسی قدمت استفاده از گچ را در معماری و طرح های تزئینی

به ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نسبت داده اند.

امروزه گچ همچنان به علت ویژگیهای مختلف چون شکل پذیری،

مقاومت، فراوانی و دارا بودن مزایای دیگر، با استفاده از ماشین آلات مدرن،

تهیه و موارد استفاده فراوانی در صنعت ساختمان دارد. 

علاوه بر اسبفاده از گچ برای مصارف تزئینی و یا به عنوان روکش نهایی دیوار های داخلی

(به منظور ایجاد یک سطح کاملاً صیقلی)،

کشور های مترقی استفاده مهم تری را برای این طبیعی به وجود آورده اند و

آن استفاده از سقف ای کاذب گچی و پا نل های گچی جدا ساز برای چیدن

کلیه دیواره های داخلی ساختمانمی باشد

دانلود پاورپوینت گچ





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت گچ ,

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 828 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه

فهرست مطالب                                                             صفحه

چکیده

مقدمه

فصل اول : کلیات پژوهش

بیان مسئله .................................... 2

اهمیت وضرورت موضوع پژوهش ...................... 3

اهداف پژوهش ................................... 6

فرضیه های تحقیق ............................... 7

متغیرها........................................ 8

تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها .................. 9

الف ) تعاریف نظری ............................. 9

ب) تعاریف عملیاتی ............................. 11

 

فصل دوم :پیشینه تحقیق

پیشینه موضوع پژوهش درایران  ................... 13

پیشینه موضوع پژوهش در جهان .................... 14

مبانی نظری تحقیق............................... 17

تعریف هیجان ................................ 17

تعریف هوش .................................. 19

ریشه های تاریخی هوش هیجانی ................. 19

هوش هیجانی وبهره هوشی ...................... 23

آموزش هوش هیجانی ........................... 26

آیامی توان هوش هیجانی را آموخت وآموزش داد .. 27

برنامه های آموزشی که مستقیماً درمورد هوش هیجانی می باشند   28

رشد تنظیم هیجانی ........................... 30

عوامل موثر در قابلیت هیجانی ................ 31

نقش خود..................................... 31

مهارت های قابلیت هیجانی .................... 32

هوش هیجانی در محیط کار ..................... 34

هوش هیجانی وتفکر انتقادی ................... 39

تمایز بین احساسات سازنده ومخری ............. 42

استفاده از عواطف برای تعیین اهداف .......... 44

طبقه بندی هیجانی ........................... 45

انگیزش وهیجان .............................. 46

ترس هیجان .................................. 46

دلیل اهمیت عواطف چیست ...................... 47

چگونگی شکل گیری هوش هیجانی ................. 48

انواع هوش .................................. 51

مدل های هوش هیجانی ......................... 54

ویژگیهای آزمون هوش هیجانی .................. 55

آزمونی Eqi ................................. 57

زمینه های تاریخی هوش هیجانی ................ 61

نظریه سالوی ................................ 67

هوش هیجانی وهوشبهر بالا...................... 69

خلاقیت چیست ................................. 71

تعریف خلاقیت ................................ 72

مراحل خلاقیت ................................ 75

نظریه های خلاقیت ............................ 77

رویکردتداعی گری و رفتار گرایی .............. 78

رویکرد شناختی .............................. 79

رویکرد روان کاوی ........................... 80

رویکرد انسان گرایی ......................... 81

رویکرد روان سنجی ........................... 83

ویژگیهای افراد خلاق ......................... 84

موانع خلاقیت ................................ 86

موانع خلاقیت در مدرسه ....................... 86

محیط کلاسی مناسب برای پرورش خلاقیت ........... 88

نقش معلم درپرورش خلاقیت دانش آموزان ......... 90

 

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

مقدمه ......................................... 93

روش تحقیق ..................................... 93

جامعه آماری ................................... 93

نمونه  وروش نمونه گیری ........................ 93

ابزار جمع آوری اطلاعات ......................... 94

الف: آزمون هوش هیجانی بار-آن (Bar-on).................... 94

ب: ـآزمون خلاقیت عابدی ...................... 95

روش آزمون خلاقیت عابدی ......................... 95

چگونگی اجرای تحقیق ............................ 96

شیوه نمره گذاری ابزار اندازه گیری خلاقیت ....... 97

روش آماری ..................................... 97

روش تجزیه وتحلیل داده ها ...................... 97

 

فصل چهارم : تحلیل یافته های پژوهش

مقدمه :........................................ 99

شاخص های آماری مربوط به کل آزمودنی ها.......... 100

نمودار هوش هیجانی ............................. 101

نمودار خلاقیت .................................. 102

آزمون فرضیه اصلی .............................. 104

نمایش گرافیکی همبستگی هوش هیجانی با خلاقیت ..... 105

نتایج آزمون همبستگی ........................... 106

آزمون فرضیه های فرعی .......................... 107

یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات هوش هیجانی دختران وپسران ............................................... 108

یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات هوش هیجانی رشته های علوم انسانی با ریاضی وتجربی ........................ 109

یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات خلاقیت  رشته های علوم انسانی با ریاضی وتجربی............................. 110

یافته های مربوط به میانگین هوش هیجانی دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم ...................................... 111

یافته های مربوط به میانگین خلاقیت  دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم........................................... 112

همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دختران( جدول 4-4)     113

همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی پسران ( جدول 5-4) 113

همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان پایه اول دبیرستان (جدول  6-4) ................................... 114

همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان پایه دوم وسوم ( جدول 7-4) .......................................... 115

همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان گروه تجربی وریاضی ( جدول 8-4) ..................................... 115

همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان گروه علوم انسانی ( جدول 9-4) ..................................... 116

 

فصل پنجم : نتیجه گیری

مقدمه ......................................... 118

پیشنهادات

الف : پیشنهادات مبتی بر فرضیه های بررسی شده 121

ب: پیشنهادات برای تحقیقات بعدی ............. 122

ج: پیشنهادات جانبی ......................... 122

محدودیتها ..................................... 122

منابع فارسی ................................... 124

منابع انگلیسی ................................. 129

پیوست ......................................... 130

پرسشنامه هوش هیجانی بار –آن ................... 131

پرسشنامه خلاقیت عابدی .......................... 134

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه





امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان متوسطه ,

تاريخ : 29 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : دفتر مهندسي | بازدید : <-PostHit->
گوگل احتمالا سالانه یک میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتورجستجوی پیش فرض ابزارهای iOS باشد
نقشه گوگل در اپل قرارداد جدید گوگل با شرکت اپل!
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0% بازدید

جام علمی، باوجود اختلافات شدید بین اپل و گوگل که به حذف نقشه گوگل از سیستم‌عامل iOS گردید، اما هنوز موتور جستجوی پیش فرض آیفون، آیپد و آیپاد تاچ، گوگل است. حال بیزنس اینسادر گزارش نموده که گوگل برای حفظ موقعیت خود دربین میلیون‌ها کاربر iOS، سالانه مبلغی در حدود یک میلیارد دلار را به اپل پرداخت می‌کند.

 

هر چه ترافیک گوگل برروی سرویس‌های مختلف آن افزایش یابد درآمد بخش‌های مختلف نیز افزایش می‌یابد، به عنوان مثال، تحلیل گران معتقدند که گوگل در سال 2020 تنها از شبکه اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب، نزدیک به 20 میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد.

 

دویت از Morgan Stanley معتقد است که گوگل احتمالا مبلغی در حدود 1 میلیارد دلار را سالانه به اپل پرداخت می‌کند تا به عنوان موتور پیش فرض در سیستم‌عامل این شرکت باقی بماند. او همچنین معتقد است که این مبلغ بصورت سالانه و با افزایش میزان کاربران iOS افزایش می‌یابد. حتی گزارش‌های منتشر شده که نشان می‌دهند گوگل بخشی از درآمد خود بابت تبلیغات جستجو را با اپل تقسیم می‌کند، البته این موضوع خیلی عملی نیست چون حساب و کتاب آن بسیار مشکل خواهد بود.

 

براساس گزارش بیزنس اینسادر، گوگل با توجه به حمایت اپل توانسته 95 درصد از بازار جستجوی موبایل را تحت کنترل خود داشته باشد.





امتیاز :


طبقه بندی: ،
قرارداد جدید گوگل با شرکت اپل!,

<-BloTitle->
<-BloText->